środa, 25 stycznia 2012

Babka-Dziadek wg. przepisu Jakuba

Dziś polecam Wam pyszną babeczkę, przepis mojego szwagra Kuby - sprawdzony i wykorzystywany od lat:)
Bez babeczki nie obejdą się żadne święta.
A dziś moje wykonanie:)


Składniki:
  • 5 jaj
  • 3 łyżki oleju
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 kostka margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • olejek śmietankowy lub waniliowy
Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem, dodać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia, olej i olejek a na koniec pianę zrobioną z białek. Piec w temperaturze 180 C przez 70 minut


Po wyjęciu z piekarnika i ostygnięciu można polać polewa czekoladową albo posypać cukrem pudrem.

Moja polewa czekoladowa powstała z tego co miałam akurat w domu: 50 g margaryny, 1/3 szklanki mleka, 1/3 szklanki cukru pudru i 6 czekoladek Merci, do tego dosypałam 3 garstki rodzynek wszystko mieszałam i polałam babeczkę:)



2 komentarze:

  1. Mniiiiiiam .... Aż ślinka leci ;-) Uwielbiam "baby" a teraz nawet ją przypominam ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Już tę babę wypróbowałam. Dodałam tylko owoców kandyzowanych, bo lubię ich w keksach. Pychota niesamowita! Nawet sfotografować nie zdążyłam, by na bloga wstawić :), zniknęła w mig oka.

    OdpowiedzUsuń